måndag 10 mars 2014

Kesobröd.

Efter morgonens PW bakade jag en omgång kesobröd. Helt klart nya favoriten. Jag är inte så mycket för recept utan gör helst lite som jag vill och testar mig fram, men tänkte i alla fall dela med mig av grundreceptet men poängtera att du kan byta ut till de fröer som passar dig eller som du har hemma. 

250g keso
3 ägg
1 dl linfrön 
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor 
1 dl havregryn
1-2 msk fiberhusk  
1 tsk bakpulver 

Blanda ihop alla ingredienser, klicka ut och platta till lite på en plåt (brukar bli ca 9 bröd på en omgång) grädda sedan i ugnen på ca 200 grader i 15 minuter. (Ta ut dom när dom börjat få färg för tid kan ju skilja mycket från ugn till ugn). 

Helt klart värt att testa om du vill ha ett nyttigare alternativ av bröd! Verkligen super goda! 


Inga kommentarer: