torsdag 7 mars 2013

Livet är för kort för gråa dagar

Du som följer min blogg har nog märkt att jag ganska ofta skriver om hur jag inspirerats av olika saker, oftast vad gäller skapande och design. Men ikväll har jag fått en annan typ av inspiration, nämligen en inspiration om hur jag som individ kan välja mitt sätt att leva, vilket i och för sig även det handlar om en slags design, en design av hela livet. Ikväll har jag nämligen varit på en inspirationsföreläsning om värdskap, tacksamhet, möten och om hur man som individ kan välja att vakna till en dag som är mörk, grå eller turkos. I en turkos värld ser man möjligheter, är sig själv, glädjer sig åt andra, är tacksam och ser det positiva i livet. Föreläsaren hette Jan Gunnarsson och han delade med sig av mycket tänkvärda saker som jag absolut kommer att kunna plocka fram i mitt liv i olika situationer, jag lever såhär och sprider glädje för att jag valt det och jag väljer att vakna till turkosa dagar.
"För att livet är för kort för gråa dagar"

Inga kommentarer: